Ta det som det var, önska inget annat än det du har.

Som sagt, EFIT igår, men jag var för trött då för att lägga upp allt, så det kommer nu, enjoy.


Kl. 08:50 - EOS 700 hälsar godmorgon och att han önskar sig en välförtjänt rengöring av objektivet + kamerahuset i förtidig julklapp. (:


Kl. 09:50 - Jag leker författare. Nej men, jag skojade bara lite nu. Jag skrev en hel del på min novell På flykt som jag skrev första versionen av under tre veckors tid på sommarlovet 2007, och nu är det fjärde gången jag sitter och skriver om den. De där 41 sidorna består av brödtext med fonten Georgia på tolv punkter och enstaka rubriker med fonten Arial på tolv punkter, plus normalt radavstånd... Och jag är inte ens en fjärdedel in i historien än, haha. Version tre bestod av ungefär 201 sidor (1,5 i radavståndet), denna version är redan fem sidor längre än tredje versionen och den skillnaden kommer troligtvist att ändras ännu mer med tidens gång. Ja, jag vet, jag får nog inte kalla mina fin fina historier som jag gillar väldigt mycket för "novell", men jag gör det ändå, trots allt, jag är inte författare. Så detta är mina noveller. (:

Kl. 10:50 - Tyvärr ingen bild hit, stod och lyssnade på musik samtidigt som jag bladade och glömde bort tiden.


Kl. 11:50 - På väg ut, med mina hela, fina och sköna vinterskor... (: Wannabes for the win, at least this time.


Kl. 12:50 - Den där snön bestämde sig verkligen för att stanna "länge"... Och det är så här det ser ut nu för tiden här hos mig på vinterhalvåret. Det är väldigt sällan vi får en riktig vinter som varar under flera månaders tid.


Kl. 13:50 - Snöklump som smälter i en vattenpöl utanför vårt radhus...


Kl. 15: 10 - Blev lite försenad med bilden pga. att jag satt inne på DC...


Kl. 15:50 - Min kines som jag ritade på svenskan istället för att anteckna för veckor sedan...Satt och var sugen på att slutföra min idé med kraken. Men det blev att jag följde med föräldrarna in till Uppsala och handlade. Lät denna vara svart-vit för att det syntes lite bättre då...


Kl. 17:20 - Ännu en försenad bild, men den här gången inte för att jag glömde bort tiden, snarare för att jag följde det jag lärt mig på fotolektionerna i skolan "Inte fotografera inne i affärer eller köpcentrum". Kan tilläggas att det inte är kul att köra mörkerfotografering utan stativ då man vill ha skarpa bilder... Det är väl en sak när jag leker med min drake... Usch för hög ISO...


Kl. 17:55 - Hemma igen och min ena fantom ville vara en jätte snäll modell åt mig. (': Dock var jag tvungen att använda blixt även fast jag har nytt lysrör i akvariumet... Men polariseringsfiltret är rena guden i sådana stunder. (; Om ni undrar vad den gröna bollen i högra sidan av bilden är, så kan jag meddela att det är mina räkors mossboll.


Kl. 18:59 - Tråkigt efter en middag bestående av taccos.

De kommande tre bilderna kommer bli bilder som man skulle kunna klassa som "steg-för-steg" hur jag går tillväga då jag håller på med akvarell...


Kl. 19:50 - Börjat rita min kines i mitt akvarellblock... Är rätt glad att den inte blev en exakt kopia av den jag ritade på svenskan... Gjorde om hans huvud lite plus att han i akvarellblocket ser arg ut till skillnad emot den i mitt ritblock som ser glad ut.


Kl. 20:50 - Bakgrunden börjar ta plats i färg...


Kl. 21:50 - Vatten, vatten, vatten, färg, färg, färg. Dock känner jag mig inte nöjd med bakgrunden... Men ja, det kommer jag nog aldrig göra då det gäller någon bakgrund, för jag kan varken rita eller måla bakgrunder... Det finns bara en bakgrund som jag anser är lyckad, och det är denna.

Det var det jag hade denna gång, var vaken längre än så, men jag orkade inte avbryta mitt i filmen bara för att fotografera...




Annika

kul att se din EFIT dag, du är inte bara författare utan även konstnär, tycker draken blev fin

2010-11-14, 13:41:58 / http://joann.se/annika
anne-lie

Gillar dina bilder - du gör lite mer utav dem!

ANNIS (A N N N A I Z)

Hej , fin blogg! :)

2010-11-14, 17:18:28 / http://annnaiz.blogg.se/
hanna

Gud så najsigt! : DDD

Gillar det du ritade på svenskan ;)

2010-11-14, 21:01:28 /
Vaiho~

Faen va nice! :'DDDDDDDD

2010-11-15, 10:03:52 / http://weron.blogg.se/




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day