still, you do not answer.


Ibland går dagarna i ett - alla är likadana. Ibland går de på rad och väntar på det som kommer här näst - det är dagarna som är olika. Jag har fått för mycket fritid och är därav ständigt uttråkad för att jag inte behöver sätta någon deadline på något. Att jag inte behöver känna någon press på mig själv att bli klar har fått mig att tappa intresset till att göra något alls. För att inte ens nämna att jag är ständigt trött, nästan i alla fall.
   I skrivandets stund är vädret fint, det är grått och regnar - vilket gör att det är svalt och skönt här hemma. Det enda som saknas är åskan, det skulle vara som pricken på ett i.

Jag väntar på svar ifrån både folk som jag har mailat och ifrån min vän som jag måste se asap så vi kan sätta oss och boka biljetter, plus att jag funderar på att improvisera ganska rejält genom att baka en lite specialare av en sockerkaka... Och där mitt emellan velar jag fram och tillbaka om jag ska låta datorn vara stället som jag målar på eller om mina akvarell färger ska vara mina offer denna gång... Jag har levt vid symaskinen till och från samt att jag har varit bosatt utomhus för inte så länge sedan. Många rader och ord har skrivits under dagarnas gång, men till min stora sorg är det ingen text som är klar än.
   Mitt hår har börjat färgas vitt på grund av att jag fick vit målarfärg i luggen (som lustigt nog inte går bort hur mycket man än tvättar det) och jag väntar på en peruk som ska komma hem till mig snart. Jag har strosat bland hyllorna i en second hand affär i jakten på två passande burkar, ett par passande skor och en hög hatt, men jag hittade fina knappar och en underbart härlig kista istället. Dock var det bara knapparna som fick följa med mig hem pga att jag inte hade med mig 520 kr så jag kunde köpa kistan.

På grund av vädret som varierat och att jag har gjort mycket annat än att vara ute och gå, så har det inte blivit av att jag har fotograferat så mycket den här månaden. Vilket känns synd... Eftersom jag har missat många av växterna som bara är fina i juni månad på grund av det. Kanske nästa år...

Nu ska jag och Emily gå ned till köket och äta lunch och efter det har jag precis bestämt mig att jag ska göra de sista sakerna på två böcker som jag har gjort (så jag äntligen kan säga "jag är klar med dem"). 








Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day