kladd (vänster bild) vs konst (höger bild).


iPad + Sketchbook - av mig / iPad + Draw free - av bror

Jag var snäll igår, bror min fick låna Howl och pennan av mig för att testa att rita på den (jag gissar på att han vill ha antingen en ritplatta som man ser datorskämen i, en dator med touch-skärm eller en iPad nu, haha). Jag förstår inte hur människan kan rita skepp så jävla bra... Det är fan det svåraste som finns att rita, notera att detta kommer ifrån en människa som faktiskt har försökt att rita skepp x antal gånger. Visst äger bror min på att rita skepp och visst tycker ni att han helt klart borde skaffa photoshop och en ritplatta (eller dylikt) för att börja rita dem digitalt också? Och sedan att jag "tvingar" honom att skaffa en blogg eller dA så han kan visa världen sina konstverk? ;D

Eftersom jag var hos tandläkaren igår för att slipa lite på några tänder och för att göra former så de kan göra en ny bettskena åt mig satt jag och ritade i väntrummet... Dock kan jag inte påstå att jag brydde mig så överdrivet mycket om skuggningen, än mindre proportionerna (ansiktet är totalt misslyckat, haha). Målet för mig just nu är att lära mig hur man gör konturer, jag tar proportioner och sådant sedan.
Helt ärligt... Jag tycker min sak ser helt misslyckad ut där bredvid brors båt, haha... Även fast hans bara är en helt otrolig skiss...

Nu kanske ni förstår (förhoppningsvis) varför jag så gärna vill (och har velat i nog ett halvår nu) att bror min ska rita någon söt liten båt som ser ut som om den är med i POTC som jag kan få färglägga digitalt för att träna på att rita vettiga bakgrunder.





Rebecca Rehn { F O T O }

SV: Låter som att du verkligen har drivkraften för att spela ett instrument! Då tycker jag att du ska satsa på det. Det är aldrig lätt att lära sig något nytt, speciellt inte att spela instrument. Jag vet själv, för jag har försökt lära mig flera. Trummor är RELATIVT lätt, för har man rytmen i kroppen så är det ganska lätt att komma in i det efter ett tag. Man kan ju lära sig noter i det också, men jag spelade aldrig efter det. Just det jag tycker är så skönt med trummor :)



Sen så kan du ju alltid sätta ut annons om att du söker bandmedlemmar. Det finns många sidor för sånt! Kanske inte blir exakt i din stad, men det är inte omöjligt att det finns fler som tänker som du. Testa! Då får du ju träffa lite nya människor på köpet också!

2011-09-16, 19:47:29 / http://rebeccaarehn.blogg.se/




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day