Klädkammaren - Nu


Nikon D60 + 55-200mm - Före bilderna finns [här]


Som jag nämnt tidigare är ljuset i klädkammaren inte det trevligaste och inte heller det lättaste att fotografera i, så ursäkta att det är olika färger på bilderna... Men detta är i alla fall hur det ser ut i min klädkammare nu för tiden.

Det jag gjort;
- Spacklat igen skruvhål och skarvarna i gipset på väggarna.
- Målat väggarna vita och målat ett egengjort mönster i svart.
- Satt upp hyllor till tavelramarna som jag fyllt med fotografier (lustigt nog är det bara en bild som är fotograferad med D60 - den i A4-format - resten är fotograferade antingen förra året med EOS 700 och vissa är ifrån min tid då jag var 12 år och precis hade börjat fotografera).
- Lagt klick-golv (hade det innan ja, men då hade jag bara lagt in det lite hiffs som haffs, nu är det ordentligt gjort)
- Satt dit nya golvlister
- Satt upp en lampa under hyllan ovanför min arbetsbänk (den är inte med på bilderna, men man kan se sladden hänga ned ifrån den)
- Bytt lampknapp

Kvar att göra;
- Antingen sy ett nytt överdrag till gröna kudden på pallen eller köpa en ny kudde.
- Måla om pallen - den ser förjävlig ut, haha.
- Fixa upp alla sladdar lite finare så de inte hänger ivägen.
- Göra anslagstavlor till väggen längst in (dvs ovanför arbetsbänken).
- Skaffa förvaring till saxar, pennor, linjaler, och liknande.
- Göra plats för min kamerautrustning på någon av alla hyllorna så det slipper stå på golvet framför fönstret här i sovrummet.

Jag har sagt det förr, men säger det igen; Jag trivs jätte bra där inne nu, dock vet jag inte om det är för mina egna fotografier som står på hyllorna eller om det är för att jag blev så jäkla nöjd med mitt mönster som jag hittade på. Det är lite lustigt hur jag kom på det... Jag satt och gjorde lite rankor och så på ett papper, lite små inpirerad av det jag brukar använda på GK och tryck lektionerna i skolan, och så råkade jag snudda med pennan där det inte skulle vara något, så blev det de där "prickarna" som jag gjorde lite "omringade" av rankorna... Och nu ser jag drakar när jag ser på dem, vilket jag inte har något emot. (:
   För övrigt så behöver jag inte skaffa en bärbardator till klädkammaren längre för att kunna lyssna på annan musik än det jag har på CD, min iPad passar ju in ganska fint där inne nu. Haha, fodralet till den är ju lila så det passar ihop med mammas symaskin även fast det är olika nyanser av lila. Synd bara att jag inte har lila bakgrundsbild på den, men det kan inte hjälpa. Akatsuki är bland det bästa jag vet just nu, väldigt fina människor det som jag gillar väldigt mycket - även fast vissa gillas mer än andra.

Nu blev det här ett ganska långt inlägg, så jag ska fortsätta rita nu så ni slipper höra mig babbla om vilka jag gillar bäst ifrån Akatsuki, hehe. Vi hörs.




Elin

Mönstret på väggen va fasligt fränt, de se verkligen ut som nått som passar dig! Kommer du visa bilder sen när du har gjort klart de du inte är klar me? Även fast de inte var så mycket till som du hade kvar att göra vore de kul att se allt i helhet sen när de är klart. :)

2011-07-25, 19:03:17 /




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day