I'm going straight ahead.

Det var länge sedan jag gjorde detta, så denna morgon när jag vaknade var det första jag gjorde att kolla när nästa dag var, och till min stora förvåning var det idag. Undrar om jag hade det på känn?

Kl. 08:55

Började dagen med att gå in på hemsidan för efit, blev glad då jag såg att det var idag, så jag vattnade min köttätande växt och satte mig en stund vid DC.

Kl. 09:55

Fortsatte sedan med en ganska rejäl frukost och att spela "Treasure Towers" på mobilen (det var trots allt två och ett halvt år sedan jag använde den där mobilen sist, så jag måste ta igen vad gäller spelen, hehe).

Kl. 10:55

Regnmoln och regn har varit över himlen så gott som hela morgonen, och regnet kom medan jag satt och åt och fortsatte medan jag spelade Wii.

Kl. 11:55

Tröttnade på att spela Wii vid halv tolv då jag gick upp och kom fram till att jag kunde börja lägga upp fotografierna och beslutade mig för att fortsätta med hemsidan nu. Jag tänkte testa att göra bilderna i ljusgrönt också för att se vad jag gillar bäst av det och de ljusblåa jag har nu.

Kl. 12:55

Det är ett helvete att välja ut vilka bilder man vill ha på hemsidan i första hand. Jag har så många att välja bland...

Kl. 13:55

Fortfarande regn, fortfarande photoshop + fotografier. Men för att göra detta mindre tråkigt får ni se mina favorit snäckor och stenar (gillar att mitt tigeröga gjorde sig så fint på bild).

Kl. 14:55

Mellanmål, väldigt gött efter att ha redigerat bilder i två timmar.

Kl. 15:55

In till klädkammaren, där mina rosor hänger på dörren in. Krockskadade och fina. Dags att göra rent stora pumpen åt fiskarna och ta av skäggalgerna på de trögväxta växterna.

Kl. 16:55

Råkade fastna med att lägga in bilderna jag redigerat i galleriet (och jag förstår inte varför min iPad gillar rosa när man fotograferar datorskärmen).

Kl. 17:55

Då har fiskarna fått lite rent också. Puss på mina älsklingar. <3 Funderar på om jag ska köpa nya vänner till dem, de har ju inte fått någon present för att fira att jag har haft akvarium i över fyra år nu (inte så mycket över fyra år dock, skaffade mitt första akvarium i början av juni 2007). Nu ska jag röja undan lite sy saker i klädkammaren så jag kan ta fram färgerna och måla en tavla, wiho, jag är så pepp på att måla.

Kl. 18:55

Mina staflin är redo att brukas igen, dock osäker på skicket av oljefärgerna nedanför det lilla staflit (de är rejält gamla). Middag här näst och sedan måla, måla, måla.
 
Kl. 19:55

Rita över bilden är inte lätt, och inte kul för den delen heller, jag vill måla, haha. Detta blir sista bilden för mig idag, jag vill inte avbryta när jag sitter och ritar. Men jag gjorde det nu eftersom jag ska mata fiskarna och släcka akvariumet. Så ni får ha en fortsatt trevlig kväll, det ska jag ha i mitt favoritrum här i huset.

Bilderna är fotograferade med min iPad och redigerade i PS Express.





Miss E

Vad roligt med "ett-foto-i-timman", den bilden med grå himmel är underbar!

2011-08-07, 12:35:22 / http://timelimits.blogg.se/
Annika

hej kikar in på din EFIT, kommer tillbaka senare för att se resten av dagen

2011-08-07, 12:44:19 / http://auroraaurum.wordpress.com/
thinki.se

Väldigt snygga kort även om det "bara" är med iPad...

2011-08-07, 12:59:40 / http://www.thinki.se/wp
Joakim

Tittar förbi din dag.

L.I.N.N.E.A ♥ Photography

Allt bra idag?:D



KRAM

2011-08-07, 18:02:58 / http://nexttotheblueeyes.blogg.se/
Elin

Åh, va kul grej! :) Gillar bilden på den grå himlen och den på snäckorna, de var jätte fina. :D Kul att se din dag i bilder istället för att bara läsa en text om va du gjort under dagen! :D Kan du inte göra sånthär oftare? :D

2011-08-07, 18:31:09 /
Ariella

Hej!

Kikar förbi på din efitdag.

Snygga foton och oj va läckra teckningar!!



Ses

2011-08-07, 21:02:00 / http://ariellasvardag.blogspot.com
Annika

kikar in igen för att se resten av din dag, fullt upp ser jag och jag tycker det är en bragd att ha akvarium i 4 år, det är himla mycket jobb, jag vet jag har haft akvarium och nog tröttnade jag ganska snabbt :-)

2011-08-08, 09:28:06 / http://auroraaurum.wordpress.com/
Kärlek och Politik

Kikar in på din EFIT-dag - trevligt! :)

~Titti

2011-08-09, 11:11:57 / http://karlekochpolitik.blogg.se/




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day