We remember the time that was before today; and we will remember our future, with a smile.





Canon EOS 700 + 35-80mm

Tre sprojtans filmer till EOS 700 införskaffade nu, så det är dags att låta min vän börja bruka dem också. (; Har nämligen inte allt för många bilder kvar av värde och intresse att visa ifrån senaste rullen. Man undrar ifall vi hinner fotografera klart en film innan jul? Är det möjligt mån tro? Jag sitter nämligen inte och tar sjuttiofyratusen likadana bilder med EOS 700 som jag gör med D60 (okej, jag överdrev med siffran, men många av samma motiv tar jag, det är ett som är säkert och inget jag skäms över), jag tar nämligen bara en bild på varje sak jag fotograferar och hoppas den blir bra... Det har varit två gånger sedan jag dammade av EOS 700 och tog ned honom ifrån hyllan igen som jag har fotograferat två bilder på ett och samma motiv... Ena pga att jag märkte redan då jag tog bilden att fokusen missade det jag ville ha i fokus, så därav tog jag en till på samma motiv med fokusen på rätt ställe och sedan råkade jag knäppa två kort på en gång på vår palm precis då jag precis hade tagit ned honom ifrån hyllan och satt och testade power-zoom objektivet (kit objektivet som följde med till EOS 700 då man köpte den för tjugo år sedan) för att avgöra hur illa där an det var (och det är illa där an, tyvärr, inget mig emot egentligen då den bara har autofokus och jag kör hellre manuellt för att ha mer kontroll över vad som är i fokus, och EOS 700 har bara en fokus punkt, självklart är den mitt i bilden, vilket inte gillas)...

Överväger just nu om att dra mig till sängs, det blev äckligt sent igår, men jag har sådan jävla lust att skriva klart "kapitel" sex av På Flykt samtidigt som jag vill göra ett nytt försök med att få Photoshop att sammarbeta med mig...




Nathalies Closet 1.0

Svar: Härligt att höra! :)

2010-11-21, 01:01:20 / http://nathaliescloset.blogg.se/




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day