Ibland är du bättre än vad du själv vet

Idag på engelskan - som vi krigade till oss igår att få starta 11:45 istället för 13:55, och därav slapp fyra timmars håltimme och fick sluta 13:05 istället - kunde jag inte fatta en sak då jag satt och rensade min mapp med saker som jag gjort under det här skolåret. Jag hade fått VG eller VG+ på i stort sätt allt skriftligt jag gjort där... Och kort sagt, det är inte likt mig, jag har bara haft VG i engelskan en gång, på ett prov, i nian, innan det här året, och nu har jag fått VG på i stort sätt allt. Vad fan har hänt egentligen? Jag är ju lika dålig på engelska nu som jag var förr... Visst, visst, jag är bättre på stavningen, grammatiken och verben, men jag behöver fortfarande träna på grammatiken och verben. Men liksom resten, typ ordföljden, uppläggen, och mitt sätt att beskriva, kör jag precis som jag gör på svenska bara att det är i engelska... Och på svenskan har jag bara fått VG på typ en sak som jag skrivit (och ett MVG som jag nämde i förra inlägget), resten är på G där. Sedan kan jag verkligen inte förstå att jag fick VG på nationella i engelska, det gick ju fan skit dåligt på läsförståelsen för att jag somnade av att läsa det där jävla tråkiga skiten som vad i den och för att man fick höra den lätta texten som på hörförståelsen två gånger och den svåra bara en gång (kanske nämnt detta tidigare också?)... Aja, det är bara tacka och bocka ifall jag får VG på engelskan. (: Iofs, jag har inte en aning om vad jag fått på muntliga sakerna, hade i alla fall VG på den biten i nationella... Men jag tror inte att jag haft så bra på lektiontiden eftersom jag inte klarar av att redovisa inför massa folk. Och jag undrar vad jag kommer få i svenskan som betyg... Jag har ju liksom haft VGminus-VGplus på alla muntliga saker, någon enstaka G, VG och MVG på skriftliga, det är väll grupp-övningarna som sabbar mig för att jag alltid hamnar med folk som munnen går non-stop på så jag inte hinner säga något annat än "ja", "mm", "nej" osv. Och min lärare ser aldrig och hör aldrig då jag snackar när jag hamnar med folk som munnen inte går non-stop på...

Åh fy fan, hade inte tänkt mig ett sådant här långt inlägg, hahah, hade bara tänkt säga att jag kommer blogga bättre senare idag, för jag ska gå ut i värmen och fota blomstret medans de inte är misshandlade.
På tal om fota, en frågade mig idag ifall jag ville fota hennes kanin. (: Fan vad kul det skulle vara att dels få testa att fotografera en kanin igen (senast jag gjorde det var flera flera år sedan med analog kamera), men ännu roligare att någon vill att jag ska fotografera åt en. Då får jag ju dels lite träning med att lyckas med ett tiotal bilder som hon är nöjd med. Dock känner hon att det är lite brått att få ett par fina och bra bilder på hennes kanin, för den lilla filuren är tydligen tio år gamal och de vet inte hur länge till hon kommer leva, så de vill ha ett par fina bilder på henne innan det är försent. Och det är kalas för den delen också att det just är ett djur som hon vill att jag ska fotografera, för det är ju just det jag vill syssla med. (:
Men ja, fotografera var det.
Ska dra på mig piratbyxorna och någon t-shirt (inte svart! XD Det är för varmt, haha), vill inte förstöra mina fina tights och min fina tunika med fula gräsfläckar på (iofs vill jag inte förstöra mina piratbyxor heller då dem är mina enda hitills, men jag kommer köpa några par till under sommaren, det är då jag behöver dem som mest). (;

Vi hörs senare och då bildbombar jag istället och säger inte ett ord så ni slipper läsa sönder ögonen. :P Och sorry för något fel i det här inlägget, jag orkar inte kolla igenom, de säger att det ska regna idag, så jag vill hinna ut innan dess. (:




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day