Tystnad, tomhet, stillhet...

En helt vanlig onsdag, en lektion. För en gångs skull försökte jag jobba på den. Men jag förstår mig helt ärligt inte på frames, jag får inte skiten att funka. Varför ska man överhuvudtaget lära sig saker som man knappt använde 2005 (då jag började bli intresserad av webdesign)? Förstår mig inte på min lärare... Han och de andra borde uppdatera sig och börja leva i nuläget och inte innan 2005...
Jag sket i att käka lunch på skolan då det var äckel päckel sak. När jag och de andra kom till gågatorna gick vi skiljda vägar, två skulle till någon kinaresturang, den tredje till ICA eller något sådant. Och jag drog till New Yorker.
Hade planerat att köpa en till shorta (samma sort som jag redan köpt en, men ville köpa den svart-gråa färgen på den också), och det var en stor besvikelse, det fanns bara en XS och en S... Och jag kan inte ha så små kläder... Sedan gick jag till Gina bara för att jag funderade på att köpa en T-shirt, men det blev ingen där heller då jag inte kunde bestämma mig om jag ville ha den vita som såg lite "Alice in Wonderland"-baserad ut (precis som min senaste som jag köpte där ifrån (me like den, kaninen är söt ♥ och jag älskar fonten de har skrivit "We are all mad" med). Sedan gick jag till JC bara för att det var 30 minuter kvar innan nästa tåg skulle gå, och där fastnade jag för en randig oversize tunika... Dock passar jag nog inte i den... Orkade inte prova den.

Sedan begav jag mig till tåget, och då mötte man självklart folk ifrån min gamla klass. Gissa om jag blev förvånad? Jag brukar inte existera för dem, så jag tänkte "äh, jag låssas som att jag inte ser dem...", och så ser en av dem mig och hejar. Så ja... Jag blev kort sagt paff att jag existerade idag, så jag reagerade inte mer än att vinka lite...

För övrigt har jag inte mått så bra, mådde iofs inte så bra i går kväll heller (det var därför jag gick och la mig så tidigt), men idag har det varit värre, när jag var ute frös jag inte, men när jag kom hem och gosade med Tjabo förs jag, då jag gick upp och la mig i sängen och sov frös jag ännu mer (och då var jag fullt påklädd med t-shirt, shorta, jeans, och strumpor), jag inbillade mig att det drog kallt bakom ryggen på mig så jag frös ännu mer..
Men jag får inte vara sjuk... Imorgon har jag prov, och jag vill inte missa prov, även fast jag inte kan det som kommer på provet helt flytande... Och så har vi troligtvist "klassråd" (om inte vår "mentor" dumpar oss igen) där vi förhoppningsvist får veta vart fan vi ska ta vägen nästa vecka (vi har inte fått veta ett skit, allt vi vet att det är projektvecka och att vi inte har vanliga lektioner)...

Förlåt för ännu ett långt inlägg... Jag hade tänkt att skriva lite här vid 13:00 idag, men ja... Gosade med Tjabo då, så jag och han låg och halvsov på soffan i en timme ungefär, sedan somnade ju jag i sängen.




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day