Jag syr i ett rum med konstigt ljus



Det är hel konstigt ljus inne i klädkammaren. Det är ett mörkt ljus, men på samma gång gult... Vet inte riktigt hur man ska beskriva ljuset. Hur som helst, ska försöka skaffa någon lampa att ha ovanför bänken så jag får bättre ljus som inte är mörkt och som inte är gult. Det enda ljuset som är vettigt inne i klädkammaren är symaskinens ljus, det är vitt.

Har bara foten kvar och övre lilla biten att sy dit på sista benet nu. Imorgon ska jag kolla med hjälp av trasiga tyger ifall jag tänkt rätt med huvudet och hornen, så då ska jag sy huvudet ifall jag tänkt rätt (vilket jag hoppas och tror jag har gjort till större del). Dock kanske jag inte hinner sy "det riktiga huvudet" ifall jag syr test huvudet, för jag ska nämligen fixa jobbet, göra rent åt fiskarna, städa lite (typ dammsuga golvet, bädda rent i sängen, och så, inte så mycket egentligen, har varit ovanligt renlig av mig sedan jag städade sist), och sist, men inte minst, hade jag planer på att sticka in till Uppsala lite snabbt och köpa transfer papper och leta efter någon brun aktig tråd som funkar att brodera med (dvs som är tjockare än vanlig sytråd. Om inte annat får jag försöka trycka de detaljerna som jag hade tänkt brodera med transfer papper istället). Så, vi får se hur mycket som hinns med... I värsta fall får jag vänta helt och hållet med att sy imorgon... För affärerna har inte öppet (i alla fall inte lagom länge för att jag ska hinna med, och dem jag ska till har nog inte ens öppet då) på söndagar, så då ser jag hällre att jag har transper papper här hemma redo att skrivas ut med då jag ritat ögonen så jag kan trycka dem på honom (fast då måste jag hitta en lagom bra bild på hans ögon någon stanns så jag får dem så lika orginalet som möjligt). För jag kommer inte kunna sy klart huvudet om ögonen saknas, för det blir nog inte så värst bra ifall jag stryker på dem efter att jag sytt ihop huvudet...

Men nu drar jag till sängs, tänkte gå upp rätt tidigt imorgon så jag kanske hinner med allt som ska göras... Hoppas att vädret är på min sida, vill verkligen inte att det ska regna... Men med tanke på vädret idag, kan jag vänta mig regn imorgon också.




Vaiho~

Hoppas du hinner sy klart imorron! :'D Jagar bort dig från datorn så fort jag ser dig på msn!

2010-06-18, 23:37:22 /
Hanna

Du gör ju framsteg med den där sy saken! : D

Vill ju se reslutat snart x3

2010-06-19, 03:24:11 /




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day