Spindel fobi? Titta inte i det här inlägget då! Inte på bilden i alla fall...


Jag undrar egentligen rätt rejält hur fan jag står/ligger/sitter/halvt som halvt ligger, står & sitter då jag fotograferar... Då jag fick upp den här bilden i photoshop så blev jag helt förvånad och tänkte "Va? Ofta den var på den ledden? Hur fan stod jag då jag fotograferade spindeln? Böjde jag sönder nacken igen eller?", men aja, man tackar och bockar för att det inte blev en bild i något som jag antar är min vinkel. Det vore nästan kul ifall någon kunde fotografera mig då jag fotograferar så jag får se hur förjävlig jag ser ut då jag gör det.

Funderar på att vara lite nyttig ikväll och imorgonbitti... Vill nämligen fotografera på brumbybadet i kvälls- och morgonljus... Har redan fotografera rosa-lila solnedgångar där, men ja... Denna gång vill jag ha något annat än rosa-lila... Plus att jag fattat tycke att fotografera i kvällsljus.
Dock är det ett problem att ta sig dit, min cykel är döende, och det är ca. en, kanske en och halv-två km dit och längst hela vägen dit är det rejält med trafik på det också. Tänkte mig att jag ville vara där lagom till 07:00 imorgon och fotografera innan alla som ska bada kommer dit, och det är inte så jätte lyckat, då det är rusningstrafik då i och med att alla ska till jobben då. Nu ikväll skulle jag vilja ta mig dit vid strax efter 20:00, är det väl rätt så lugnt, men inte helt lugnt ändå... Många brukar åka in till Uppsala och storhandla (min familj är en av dem), och ja, det blir lite trafik i och med det... Visst är det lugnare än vad det är vid 16:00 och vid 07:00, men fortfarande väldigt mycket bilar...

Får väl ägna denna dag åt att försöka återuppliva cyklen då, om det inte går, tänker jag lägga besalg på pappas eller mammas. Vet inte vilken jag skulle lägga beslag på i första hand om jag fick välja... Ett som är säkert, vet inte om jag någonsin kommer våga cykla längre än 200 meter på min cykel igen. Vill inte ha den, vill ha en ny. Jag är trött på att behöva ha en jävla trasig cykel att cykla på så fort jag vill någonstans som ingen annan vill till... Men sådant är livet... Fattig student utan sommarjobb = ingen ny cykel (inte en sak som man vill ha går att köpa då för den delen också, det här suger verkligen).

Ska i alla fall käka lunch nu till att börja med, troligtvist skriver jag väl något senare idag/ikväll igen.




Hanna

Frän bild ju! Och vad gör man inte för en bild... då hamnar man i lite speciella ställningar xDD



Och snark på din cykel. Kan inte nån skänka dig en ny? D:

2010-07-12, 20:31:22 /
Vaiho~

Moppe = Ingen cyckel! :'DDDDDDDDDDDDD

2010-07-21, 21:19:06 /




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day