Fem tomma tavlor, ett sprojtans nytt sett med oljefärg...



Nummer ett; Förlåt att jag inte är så värst duktig på att vara aktiv med att blogga (men jag är väl rätt så aktiv på att läsa andras bloggar, så det är ju något i alla fall)... Spelar ingen roll hur mycket jag säger "Jag lovar, jag ska försöka bättra mig!", det funkar i någon dag, sedan är jag borta igen... Det är väl så jag är antar jag... Kommer och går som jag behagar... Förlåt så mycket för det.

Nummer två; Här går jag och säger att jag ska spara på pengarna... Så kommer man hem med ett nytt sätt oljefärger (mina gamla är inte dugliga till att måla med längre - det kommer en brun gegga istället för färg ur dem), en såndär träsak (heh, minns inte vad det heter, jag är inte en konstnär, men en sådan man tar ut lite färg på då man målar), och fem tavlor. Fick bara värsta suget efter att testa oljefärger igen, men ja, vet inte vad jag ska måla... De senaste två gångerna jag testade sög jag verkligen, men jag vill försöka igen nu, då jag är - enligt mig själv - mycket bättre på att rita än vad jag var förr... Plus att det vore kul att måla en drake (blir nog rätt många) i oljefärg.

Nummer tre; Jag beger mig in till Uppsala imorgon. ^^ Men det lär nog inte bli så mycket bilder även fast jag tänkte att D60 ska följa med (men vi får se). Ska åka hem till Turid, har inte en aning om hur länge jag kommer vara där, men det märker man väl, haha. Rätt ska vara rätt, hon har varit här hemma hos mig, då är det inte mer än rätt att jag åker hem till henne också.
Men jag funderar även på ifall jag ska försöka städa snabbt som fan på morgonen, skulle ha städat idag, men ja, det blev inte så eftersom vi handlade. I alla fall påbörja att städa det värsta...

Nummer fyra; Har suttit och målat med jämna mellanrum ca. fyra dagar i sträck nu (plus att jag har varvat det med anime), dock har jag inte gjort något klart eftersom jag sitter och pillar på saker jag skulle ha ritat klart för månader och veckor sedan (jag tror jag är lite som jag var förr i tiden då jag satt och skrev noveller, efter ett tag tröttnade jag totalt på att skriva dem, kom på något nytt, skrev det istället, kom på något nytt igen, skrev på den istället, osv, sedan gick jag aldrig tillbaka till det jag börjat skriva men aldrig avslutade, det är typ så jag är nu för tiden då jag ritar, börjar med något, men tröttnar på det när jag kommer på nya saker, vilket jag inte ser som positivt, så jag testade där för fyra dagar sedan med att hota mig själv med "Du får inte fotografera en enda bild förens du är klar med den här bilden på Rayu och Cour!", funkade rätt bra, i lördags satt jag närmare 8 timmar i sträck med bilden och försökte lära mig att rita moln, men ja, nu har jag fotograferat, och jag är inte klar med bilden, så i längden funkade det inte bara för att jag tänker mig allt på tok för avancerat och därav tröttnar då det inte blir som jag vill). Tänkte sätta mig en stund nu och rita innan jag går och lägger mig, blir nog antingen bilden på Rayu och Cour eller demonerna.




Vaiho~

Sweet! Skullle också vilja kunna rita/måla (:

2010-07-21, 21:45:58 /




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day