Så snart var det jul, här i vårt hus...

Det var som sagt EFIT idag igen då. Denna gång kom jag faktiskt ihåg det (riktigt stolt över det, hade inte skrivit upp det någon stans). (: Ursäkta bilderna för den delen... Det är väldigt svårt att fotografera med mitt kitobjektiv efter olyckan, fokusen är döende, känns som att främre delen av objektivet trillar av inom en snar framtid... Undrar om jag har någon garanti kvar på det... Hoppas det, om inte annat måste jag införskaffa en ny normal-zoom, för jag överlever inte utan det, den är bra att ha då man ska fotografera inomhus...


Kl. 10:48 - Dagen började väl egentligen vid ett inatt för min del då jag blev vaken lite för länge, men orkade inte plocka fram D60 då... Detta är by the way min nya väska som jag köpte på fotomässan. Rymlig och fin på alla sätt och vis. (:


Kl. 11:48 - Solen skiner och jag vill gå ut för att fotografera... Men jag hade annat att göra (som jag skrev i förgående inlägg).


Kl. 12:48 - Lunch. :3


Kl. 13:48 - E4:an på väg in till Uppsala för att handla... Fick inte gå ut och fotografera då min mamma ansåg att det var på tok för kallt för att göra det... Vilket jag inte märkte eftersom jag har fått en ny jacka som man håller värmen i som om det var sommar-varmt ute trots att man går med den uppknäppt (plus att det står "Tidtryck" på den väldigt vackert på ena axeln också, hehe).


Kl. 14:48 - På väg hem, denna gång inte via E4:an utan "lilla vägen".


Kl. 15:48 - Bästa biten då det gäller julafton, att slå in julklappar (jag älskar det). Dock suger det att jag inte har tillgång för saker jag vill ha för att kunna piffa till dem precis så som jag vill ha dem... Det är bara ett paket hitills som jag är hyffsat nöjd med...


Kl. 16:48 - Tomten Tjabo har kommit till rummet för att hjälpa till att slå in julklapparna! :D Och jag känner mig för den delen jävligt hemsk och misslyckad som inte lyckades få fokus på honom... Jag borde kanske sluta använda kitobjektivet med detsamma så inte D60 går sönder ifall fokusen skulle gå sönder helt och hållet...


Kl. 17:48 - Fortsatt inslagning av julklappar... Denna gång är det faktiskt inte mina julklappar som jag köpt eller gjort... Fick som sagt i uppgift att slå in min brors julklappar... Och man kan väl säga att de var rena helvetet att komma på hur jag skulle slå in och det blev inte vackert för fem öre. Så längst in där de syns minst under granen tänker jag plasera dem imorgon.


Kl. 18:48 - Självklart gick julmusten åt när man slog in julklapparna... Dock hatar jag den julmusten som är på bilden, den smakar skit i min mun rent ut sagt... Jag har aldrig gillat den, och kommer uppenbarligen aldrig att gilla den...


Kl. 20:03 - Tänk vad lätt man glömmer bort tiden då man sitter inne på youtube och ser på en massa awesome amvs... Guess who it is? (:
Detta är för den delen min sista bild för denna dags EFIT, efter detta var det nämligen inget intressant att fotografera för min del, jag drack lite kaffe samtidigt som jag såg Alice in Wonderland (nej, inte den de flesta såg då de var små, jag menar Tim's nya version som kom ut tidigare nu i år som jag bokstavligt älskar - vilket inte är förvånande eftersom jag älskar majoriteten av Tim's filmer och tycker han bokstavligt talat tycker han är bäst).

Och nu ska jag bege mig, sängen kallar, hah. För övrigt så måste jag verkligen orka mig upp tidigt som få imorgon, jag måste hinna göra uppsattsen som jag inte har orkat försöka mig på ens en gång, sedan göra klart pappas julklappar som lär ta några timmar att göra, och framför allt så måste jag rita klart den där lilla "saken" som jag har hållt på med de senaste dagarna och tyckt varit roligare än uppsattsen...




Joakim

Tjabo var ju otroligt trevlig :) Trevlig helg!!!

2010-12-23, 05:33:39 / http://joann.se/joakim/?p=3889
anne-lie

Vilken julig dag du haft! Måste ta tag i julen snart! Gillar dina vinklar lite spacade;-))

Annika

kikar in på din dag, jag tyckte det var bra bilder fast det var lite trasigt

har du eller familjen ingen hemförsäkring som du kan få ut ett nytt objektiv/kamera på? om det är en olycka kan ju den gälla

2010-12-23, 08:49:37 / http://joann.se/annika
linda - drawings, clothes, pictures

sv: jag säger bara: det är så jävla underbart med lov, haha! God jul på dig :D

2010-12-23, 21:46:18 / http://lindaaaa.blogg.se/




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day