We wanted to fly away with the sun.





Denna dag slutade väl helt okey den med, gladast blev jag väl då jag fick veta att farbror min har kvar sin EOS 700 också (i och för sig blev jag väl lite "Vafan! Varför använder du den inte för!?" då han sa att han inte använder den)... Vet inte om jag missuppfattade honom eller något sådant, men jag tolkade det i alla fall som att jag kunde få låna/få köpa/få den av honom. (: Tänkte maila och fråga honom imorgon (känns ovärt att göra det nu ikväll då han följde med in till akademiska för att en som jag inte vet exakt vem det var fick en glasbit i foten) lite närmare så jag får ett klart besked om hur han menade. Det vore fett awesome så jag slipper gå och låna föräldrarnas hela tiden (den har nästan bosatt sig här inne i mitt rum, men ändå)! (; Det vore för den delen jävligt nice att få testa att fotografera med tele på en analog (han har det till sin utöver kitobjektivet), har aldrig gjort det förr. (:
Då vi ändå är inne på EOS 700 så vann mamma en auktion inne på tradera tidigare idag på ett objektiv till den. (: 353 kr, och det enda man såg på bilderna som var tecken på att den var använd var en liten liten repa som om h*n som äger den råkat gå emot något, men vad fan, en repa hit eller dit, om den inte påverkar objektivet till det sämre så stör jag i alla fall mig inte på en repa på utsidan av objektivet. Om den hade vart på linsen hade det vart en annan femma. Känns för den delen som att jag borde betala mamma för allt hon köpt till EOS 700 för att jag ska kunna fotografera med den... Visst, hon tänker köpa en digital Canon i framtiden, så allt lär passa till den kommande kameran... Men ändå, nu är det liksom jag som använder allt... Hon har bara fotograferat en bild med den sedan vi började återuppliva den (och bror fotograferade ungefär tre-fem bilder med den idag efter att jag hade haft en snabblektion med honom om hur den funkar, och hans kommentar var på ett ungefär "Jag gillar den här kameran, den skulle ju jag kunna ta så jag slipper köpa en egen" - i alla fall tolkade jag det så, det var inte exakt så han sa det).

Det känns för den delen som att jag är i ett jävla stort behov av en större kameraväska nu, hehe... Det är jävligt trångt i min lilla väska till D60 med tre objektiv plus kamerahuset själv och övriga tillbehör. Visst går det, men det är fan precis att jag får ner allt... Fan så jobbigt det kommer bli då skolan börjar och D60 ska följa med mig till skolan alla dagar förutom torsdag... Sedan lär väl EOS 700 följa med också... Ännu värre, släpa på två kameraväskor och skolväska...




Hanna

Jag behöver oxå en ny kameraväska, fast du är nog i större behov än mig xD

2010-08-15, 17:57:13 /




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day