Dear Diary...

Idag är vädret seriöst helt underbart - dock saknar jag solen... - regnar inte, är inte för kallt och det är dimma! Så jag har precis kommit in ifrån en liten tur till fågeltornet i gredelbyhagar. Första gången jag hade med stativet ut dit kan jag erkänna. Ehehe, tog lite ego-pics där med också XD Älskar att man har en fjärr till kameran (: För det är fan kul att ta ego-pics på sig själv när ingen annan ser och ifall man slipper visa de ego-pics man fotat för någon eftersom man gör helt wierda poser på dem XD
Träffade en gamal dam, en gamal man, en ung pojk och en söt hund där ute. Hunden var den första jag stötte på, han bara flög fram till mig där jag stod och fotograferade dimman över träsket (x Så jävla söt han var! :'D ♥
Men ja, jag snackade lite med den gamla damen medans den gamla mannen och unga pojken gick upp på övre våningen i fågeltornet. Trevligt, trevligt.

För övrigt så sitter jag just nu med en stor kopp varm choklad och har damp på datorn som har gått sönder igen (dvs. det funkar inte att föra in mina bilder ifrån kameran till datorn)... Och så sitter jag och funderar på hur jag på bästa sätt kan rita en vacker och graciös Kinesisk Drake till en vän. Kommer inte bli lätt... Har bara ritat en failad Kinesisk Drake en gång i mitt liv - fattar inte varför det är så, älskar ju alla sorters drakar. Och jag vill inte precis ge henne en helt miffad sak imorron när hon kommer till skolan... XD

Men ja, förutom detta har dán varit helt okey - det är datorn som får dagen att bli kass... - På spanskan kollade vi på film - "Mar abuento" eller något, minns inte det sista ordet XD på svenska hade dem i alla fall döpt filmen till "Gråta med ett leende" men på spanska hette den typ "Havet inombords" eller något i den stilen - som jag tycker var väldigt långtråkig och sorglig, nog dels pga. att dem bara snackar hela tiden typ och att inget händer... Och så bjöd vår lärare oss på Tortilla española (spansk omelett dvs), någon sorts lufttorkad skinka, någon spansk korv, och något spanskt bröd. Väldigt gött allt ihopa om jag får säga min mening... (: På mediekunskapen hade vi typ lite sammarbets övningar och på matten jobbade vi på som vanligt - eller jag jobbade på så gått jag kunde med räntor, men ja, hade inte så stort intresse för det, så jag flummade med mig själv istället i mitt häfte på den sidan där jag hade ritat Jack, en pumpa och Shock på gårdagens lektion XD

Men nu anser jag att detta inlägg är på tok för långt och därmed punkt slut... I'll be back with som pictures as soon as possible...





©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day