Långt ifrån frisk...

Jag är långt ifrån frisk. Men jag kan i alla fall stå på benen nu... Febern är kvar, men den är inte lika hög, hostan är kvar och den har blivit värre, jag har blivit mega förkyld och ögonen sprutar. Och jag måste ha blivit rastlös igår, med det menar jag att jag har fått värsta kreativitets-behovet igen. Det är så, jag är ett seriöst mega stort drak-freak som älskar drakar på alla sätt och vis. Iom. det gillar jag även att spela ps2 spel där det är drakar man är. Det är speciellt ett spel jag tänker på iom. det, och det är Spyro, den lilla lila draken. Jag tycker han är väldigt söt, jag gillar att rita honom, jag gillar att kolla på andra som filmat när de spelar spelen och laddat upp de klippen inne på youtube - fast det är ju roligare att spela själv också. (:

Och när jag såg att en inne på ett forum sa att hon hade ett jätte stort Spyro gosedjur fick jag värsta ha-behovet. XD Ja, jag var gosedjurs sammlare när jag var liten, hade nog över 100 gosedjur, men har försökt att rensa ut ett fåtal varje år sedan ca. 3 eller 2 år sedan. Så ja, jag sökte i alla fall lite på google för att kolla på bilder på hur de färdiga Spyro gosedjuren man kan köpa ser ut, och då kom jag fram till att alla såg ut så som Spyro gör i Enter the dragonfly. Jag kan inte precis påstå att Spyro är ful där, det är bara det att jag inte gillar hans utseende som han har där. Jag är mer förtjust i hans utseende som han har i A new beginning och Eternal night, anledningen till det är nog att A new beginning var det första Spyro-spelet jag köpte så jag började liksom gilla det utseendet han har där väldigt mycket, så det känns konstigt för mig att spela Enter the dragonfly. Så jag kom fram till, istället för att köpa ett Spyro gosedjur ifrån internet, så ska jag försöka hitta tyg nästa gång jag är inne i Uppsala (dock känns det som att det kommer dröja ytterligare x antal veckor innan jag kan åka in). Det känns mer personligt att sy en egen... Jag är nämligen inte ett fan av att ha exakt likadana saker som andra har. Sedan tänker jag sy Cynder och en lite specialare (tänkte ha den i sängen i så fall och ha den som ryggstöd eftersom jag använde min säng som soffa och som säng) av de där kristallerna Spyro ska slå sönder för att t.ex. få liv, hade jag tänkt. Jag gillar att sy... Och de gångerna jag har designat egna saker som jag sedan sytt har alltid gått kalas bra. Men jag har aldrig sytt några gosedjur eller sådär avancerade kuddar förr...

Är nästan också lite inne på, ifall jag hittar en vättig, inte överdrivet dyr, tyg affär där inne i stan, att jag ska börja först i liten mängd att sy egna kläder... Det är ju så sällan jag hittar vättiga saker i kläd affärer och så som jag verkligen gillar...

Nu har jag tråkat ut era ögon lagom länge och jag blir förvånad om någon ens läser detta. Ska försöka och lägga in bilder... Någon dag... Beroende på hur jag mår... Vill inte sitta vid datorn och så allt för mycket än, tänkte testa imorgon att göra läxor och se ifall mitt huvud klarar av det... Om det funkar, vill jag att febern ska släppa helt någon gång i år och att förkylningen ska försvinna så jag slipper vara sjuk, jag hatar att missa skolan nämligen...




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day