Ett steg, tusen kvar...

Kan meddela att jag köpte tyg idag på tygaffären jag hittade inne i Uppsala... Vågade dock inte köpa allt jag behövde iom att jag bara hade 485 kr när jag kom till affären och visste inte hur mycket allt skulle kosta för mig.
Blev visserligen inte den sortens tyg jag hade hoppats på att hitta, men vad fan, det kan inte hjälpas. Det är i stort sätt exakt den lila nyansen som Spyro är i, lite lent och mysigt. Skiftar lite i färgen när man vrider på det och så. Väldigt fint och kommer passa min Spyro prefekt. Köpte även en matchande lila tråd (hah, inte så lyckat att sy med svart tråd på lila), men jag tror den var jävligt dyr, för tyget kostade 39 kr/m och jag köpte 2 meter, dvs blir det 78 (om inte min huvudräkning suger nu) och jag betalade typ 110 kr, så tråden kostade 32 kr...
Och vadd köpte jag ingen (yes, I found it efter mycket om och men), pallade inte stå och köpa massa små påsar med vadd för 29 kr/st, så dem får jag väll köpa imorgon... Eller något... För hoppningsvist har jag gjort mönstret då på papper och inte bara i huvudet, så då vet jag också exakt hur mycket tyg jag ska köpa.
Måste bara föra över pengar ifrån mina sparade pengar.. Bläsh, jag hatar att behöva nalla av dem... ):

Idag käkade vi sushi till middag - vi köpte ifrån den där nya resturangen här, helt kalas gött var det -, nice, nice, men jag åt inte upp allt (; Hehe, jag är smart, jag sparar till frukost ('; Mums. (:

Igår för den delen, var jag till tandläkaren - igen - och fick min... Bettskena eller vad den nu heter... Fan vad wierd det känns med en plast bit emellan tänderna... Plus att det typ gjorde ont när jag vaknade nu på morgonen på högra sidan av käften... Och seriöst, jag trodde den där saken skulle vara mjuk eller något, typ av gummi eller vad som helst så jag kunde ligga och pressa tänderna emot den, men den är sten hård. O_O

Aja, ska släcka åt fiskarna nu. Sedan tänker jag faktiskt gå och sova - ja, jag är nog sjuk igen, har varit trött som fan hela dagen, har inte orkat göra ett skit sedan jag kom hem ifrån skolan, jag har typ varit övertrött, ville gå och sova på allvar direkt efter middagen, men har lyckats hålla mig vaken tills nu, men nu går det inte längre... Och jag har för den delen kommit fram till att jag måste köpa ett polariseringsfilter ifrån tvspelsweb.se, för då kan jag roa mig med att fotografera mina fiskar i dessa regninga dár, för jag kan ju inte gå ut då det regnar och det regnar hela jävla tiden, så jag tänkte att det vore ett alternativ att hålla kvar bloggen som en fotoblogg... Som ni kanske har märkt nu, har den ju blivit en tråkig 1000-mil långa inläggs blogg utan en enda jävla bild... ): Jag har inte ens ork att rita något längre, det enda jag har ritat sedan jag blev sjuk är massa failade kladd bilder av Spyro... Det var bara den jag ritade igår som nästan blev normal, han fick för små ögon på den...




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day