Svaren ifrån frågestunden.

Till att börja med tänker jag säga sorry att jag har varit dålig på att uppdatera här på sistonde.

Gillar du mig? :) (Layla)
- Ofc (:

Hur många haru strulat med?
- Nada

Har du några husdjur?
- Yepp (: Familjen har en gemensam skäggagam, Tjabo, och sedan har jag igång ett 54 L akvarium där det bor 6 Kardinaltetror, 4 Sebradanios, 1 Khuliål, och 4 Pansarmalar för stunden, och sedan har jag ett 11 L akvarium som jag har 6 Platysar i. (:

Vad brukar du oftast klä dig i?
- Ojj... Ja... Det är lite olika. (x Ibland är det bara jeans och någon t-shirt, ibland tunika och leggins, ibland mina pirat byxor och linne, ibland kjol och leggins och antingen t-shirt eller linne till det. o; Men förr hade jag också alltid två armband till det, men dom gick sönder ena efter den andra, så jag måste skaffa nya. /: Och efter senaste marknaden köpte jag ett fint halsband också som jag använder i stort sätt hela tiden sen dess. (:

Hur har du blivit så bra på att fixa sidor?
- Jaa du... Jag vet faktiskt inte det. o: Det började 2005 när mamma lärde mig html, och sedan har jag bara letat runt på internet för att lära mig om css mesta dels, ärligt talat så vet jag inte så mycket om java, php o.s.v. Jag har typ alltid testat mig fram, till en början när jag bara höll på med html, så skrek jag på mamma så fort jag behövde hjälp eller när det hände något (x Nu frågar jag bara ibland ifall det är något jag inte hittar svaret på internet. o;

Vad var det som fick dig att börja fotografera?
- Jag vet faktiskt inte, jag har alltid varit en sån person som har älskat att skapa saker, så det kanske var av den anledningen att jag började att fotografera...

Varför kollar du på tecknade serier när du är 16 år, liksom det är ju för små barn?
 - Svaret på det är enkelt. I mina ögon kanske det är tecknat, men det är anime, och de flesta av de animes jag följer, är i grunden när de skapades i Japan ämnade för 14+ och jag kollar på det för att vissa av dom har en nice story.

Vilket är ditt favorit djur?
- Typ alla förutom hästar.

Varför gillar du drakar, det är ju liksom mer... killaktigt?
- Varför jag gillar drakar? Enkelt. Jag är ett fantasy-freak, och drakar är en mytologisk varelse i den kategorien. Jag älskar allt med dem, deras utseende, deras karaktärer, ja, allt med dem. Det enda jag inte gillar med drakar är att i de flesta storys för barn så är det alltid en drake som är den onda. Drakar är inte bara till för killar att gilla, jag känner många tjejer som gillar drakar minst lika mycket som jag gör.

Varför är det just fotograf du vill bli?
- Det har inte alltid varit fotograf jag ville bli, när jag var liten ägnade jag all min uppmärksamhet åt dinosaurier och försökte lära mig allt som böckerna hade att lära ut, jag ville bli arkeolog och gräva fram dinosauriers kvarlevnader. Men med tiden lärde jag mig att när jag väl blev stor och hade utbildat mig färdigt, skulle det inte finnas några dinosaurier kvar åt mig att gräva fram. Så därför gick jag i flera år, utan något mål, men så när jag fick mobiler med kamera, så började jag fotografera, plus att jag lånade min mammas kamera väldigt mycket, och det var då jag kom på att det var naturfotograf jag skulle bli. Och nu är det den saken jag brinner för mest, visst brinner jag för att bli författare också, men fotograf tänker jag sattsa mest på.

Vilken insekt tycker du är äckligast (själv hatar jag verkligen pissmyror och myggor)?
- Skalbaggar, getingar, myggor och spindlar är de jag är mest rädd för, men sedan är det malar jag också är aningen skraj för, och ja, framför allt fästingar är jag livrädd för efter att jag trampade på en på vardagsrums golvet när jag var liten och kände hur det rörde sig under foten. Men ja, jag är som sagt bara rädd för dom, men skalbaggar och fästingar räknas nog som de jag tycker är äckligast. för de andra kan jag se på utan att äcklas.

Hur tänker du fixa nästa design här på bloggen?
- Jag planerar inte såndanna saker förens jag har tröttnat på hur min blogg ser ut.

Säljer du bilder som du har fotograferat?
- Jag lär väll göra det i framtiden, Men om det blir mycket efterfrågningar på mina bilder redan nu, får jag väll lov att fråga om tips och råd av andra fotografer vad lämpliga priser är (vet ju inget om sådant ännu).

Vart får du insperation till dina designer?
- Ärligt, jag har inte en aning, jag väljer bara färger, väljer ut några bilder att använda och sedan låter jag det bli som det blir. (; Jag tänker inte när jag gör dom, kan man lugnt säga (:

Vilken låt bröt Beatels under 3-minuters-låtar och blev längre än 3 minuter?
- Haha, jag har inte en aning, lyssnar inte på dom (x Men min mamma gjorde/gör, så fråga henne, hon kanske vet (a)

Varför är din blogg så cool!?
- Det visste jag inte ens att folk tyckte, så jag kan tyvärr inte svara på den frågan (x




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day