Att börja på ny skola...

Jag hatar det helt enkelt. Sitta själv tills man får träffa de man ska gå i samma klass som. Fy fan alltså.
Idá körde mamma in mig till GUC vid typ 09:00 på morronen, vi var inne typ kvart över, jag satt i bilen och väntade till ungefär halv, då mamma var tvungen att åka.
Och så när jag kom in, satt jag och väntade i evigheter - eller ja, snarare en halvtimme - tills jag fick "checka in", och då fick jag veta vilken klass jag skulle gå i, att jag skulle gå upp till andra våningen i C byggnaden för att bli fotograferad och att jag kunde hämta mitt buss-kort i reseptionen.
 I alla fall, när jag hade hämtat mitt buss-kort och fotograferat mig satte jag mig själv vid en ledig bänk och läste igenom alla papper.
När jag väl hade läst klart allt var klockan typ 10:50 ungefär, så då satte jag mig och lyssnade på musik och ritade på ena pappret - tur att jag lånade med mig en ikea-penna ifrån bilen - när jag tröttnat på att rita sms:ade jag lite med Pernilla, och sedan spelade jag Guitar Hero III samtidigt som jag lyssnade på Linkin Park (hade självklart inte ljudet igång på guitar hero).
Sen när matsalen öppnade, sket jag i att äta, pallade inte sitta själv.
Så satt jag där jag satt tills klockan var 11:52, då gick jag till klassrummet där klassen skulle träffas, och så fick jag ju självklart stå och vänta ett tag eftersom det var 12:00 som man skulle träffa klassen.

Väl inne i klassrummet satt jag mitt i mellan en tjej som hette Malin och en som hette Linnea. Och ja, vår mentor gick igenom häftet vi hade fått, sedan fick vi scheman för den här veckan och nästa vecka. När det var klart körde vi att man skulle säga sitt namn, vart man bodde/var ifrån, intressen och vad man inte gillar. Så ja, det var ju kul att veta att klassen jag hamnade i är typ en musik-och-idrotts-klass och inte fjortis-vs-emo-eller-hårdrockare-klass. (:
Men blev nästan liite besviken när jag fick reda på att jag och en ifrån min förra klass hamnade exakt i samma klass. Fer sure, jag har inget emot att hon också valde GUC, men att dom skulle plasera oss i samma klass.. Njee...
I alla fall, efter presentationerna gick vi ut på en rund vandring på skolan - och vår mentor verkade lite vimsig, han hittade typ inte till alla platser o___o - och när det var klart fick vi gå.

Men ja, jag stod och väntade i evigheter på att mamma skulle komma och hämta mig. Men då stod jag och snackade med en annan tjej i klassen (och jag är så jävla dålig på namn att jag har glömt bort var hon heter ;___; Plus typ alla andras namn också, kommer bara ihåg vem som var Ellen, vem som var ena Linnea, vem som var Mailn, och vem som var Olivia... eh.. typ inga fler.. O__O och det där var inte ens hälften) tills hon och hennes kill-kompis skulle ta bussen till centrum.

Och det framför allt för jävligaste av allt. När vi gick emot Coop Forums ingång, så visade jag mamma buss-kortet, och då ser hon att det står 1993-01-03 istället för 1993-01-06 på't. -___-' Och på GUC's hemsida ska man ju kunna skriva sitt person-nr för att få upp schemat, och liksom, mamma testade det och fick inte upp något, så jag börjar misstänka att dom har fått för sig att jag är född 1993-01-03 istället för 1993-01-06 -___-' Så jävla drygt.
Så jag är inte ens säker på om han/hon som kör bussen kommer låta mig följa med bussen in imorron när det står fel... O___O Men vad fan, det är ju inte mitt fel att dom skriver fel person nr på mig... -____-'




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day