Uppcon XII / 12

Det sista Uppcon någonsin har varit slut i tre dagar nu, och jag har inte fått in alla bilderna på datorn förens nu idag. Bättre dagar i mitt liv har jag inte haft sedan jag höll D60 i min hand för första gången för tre år sedan. Inget slår de totalt fyra dagarna av mitt liv. Så mycket fint folk som jag har träffat den här helgen kan jag varken räkna på mina fingrar eller minnas att jag någonsin har träffat tidigare.

(håll musen över bilden = texter)
Jack Sparrow
Folk @ Uppcon dag 1
Sushi
Cosplay tävlingens invigning
Jack Sparrow & Eruka
Sharon & Xerxes Break & folk i bakgrunden
Shühei Hisagi
Eruka & Death the Kid
Före SCREW's konsert
Jag har varit på konsert, varit på intressanta föreläsningar, kramat fler människor än vad jag minns hur många det faktiskt var (det är bara fyra som jag kan nämna på rak arm och det är Kakashi, Ciel, Undertaker och Break) och tittat på fina saker på marknaden (plus att jag kom hem med en hel del. En hatt, en ring, en bok, fem mobilsmycken och två affischer). Och det bästa av allt; Jag har känt mig hemma på riktigt och inte som det utstirrade fånet som få (läs; max 10 personer) i Knivsta accepterar.
Ichigo Kurosaki & Rukia Kuchiki - Cosplay tävlingen
                                               Itachi Uchiha & Deidara - Cosplay tävlingen
Det blev även nu under Uppcon som jag cosplayade på riktigt för första gången (jag har ju egentligen bara försökt efterlikna Jaden @ Yu-Gi-Oh GX tidigare med saker jag har hemma), och det var bland det roligaste jag någonsin har gjort. Så det är något som jag tänker fortsätta göra, så enkelt är det. Ja, det kan tyckas vara sent att komma på det nu, men så går det när man inte lyckats få gå på konvent förens nu. Bilder på den ska jag väl försöka fixa asap, kan inte lova något om exakt när det sker. Men någon gång innan sommaren är slut vore ju något.
   Just nu är jag så gott som 80% säker på att jag bokar biljett och beger mig till Linköping i slutet av Juli och går på Närcon också. Ungefär som att jag har min semester där eftersom jag ändå inte kommer åka någonstans i år heller - om jag inte fixar något själv. Och om det inte blir Närcon så blir det Kawaiicon, så enkelt är det. Och sedan i höst Kultcon. Ja, jag tänker nog försöka gå på så mycket som möjligt. Jag är så kort att det inte märks att jag är så gammal + att jag känner att det är värt att åka till ställen där man får känna sig välkommen och accepterad.
   En anledning till att jag mest sitter inne när jag är i Knivsta är helt enkelt för att slippa alla som stör sig på och inte accepterar mig av anledningar som för mig är okända. Så då betalar jag hellre små resor och åker till platser där jag kan gå ut utan att vilja vända på klacken och gå in igen.

Och jag vet redan vem jag ska cosplaya om jag åker till Närcon eller Kawaiicon, hehehe. Det känns fint. Tre dagar efter Uppcon och jag har redan börjad småfixa en ny kostym. (:




hanna

roligt! vore kul att se en bild på hur du såg ut!

2012-06-21, 17:39:52 / http://insidereflection.blogg.se/




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day