jag vandrar i våra minnen och jag bygger broar som ska bära oss uppe.

Det är ett nytt år, vilket är något som (förhoppningsvis) ingen har missat (med tanke på att jag är medveten om det). Jag är tre dagar försent ute med att säga "Gott nytt år!", åtminstone så skrev jag "Happy new year everyone, and to all a good night!" inne på twitter.



Jag log faktiskt, den där natten mellan den sista dagen av tvåtusenelva och den första dagen på tvåtusentolv. Än vet jag inte varför, allt jag vet är att helt plötsligt kändes allt så jävla bra. Jag har inte gillat året kallat tvåtusenelva, det var ett hemskt år. Min inspiration till att fotografera var som bortblåst och jag hade sällan lust till att ta mig tid att fotografera...
   Däremot ritade jag en massa, mer än vad jag gjort sedan jag ritade en bild varje dag för att träna skiten ur mig på att verkligen bli bättre, men det är få av de bilderna som jag faktiskt gillar... Av tjugofyra bilder som mitt galleri på dA blivit påfyllt av under förra året är det bara sju bilder som jag blev sjukt nöjd med. Sedan kan vi även lägga till ännu en bild som jag aldrig lade upp på dA som jag gillar jätte mycket också, så då helt plötsligt blev det totalt åtta bilder ifrån tvåtusenelva som jag verkligen gillar.

Just nu spinner jag stora nät av planer, likt en spindel som bygger upp sitt nästan osynliga nät i en buske för att fånga en ensam fluga till lunch. Jag drömmer om dagen då jag har hittat ett sätt som är mitt, ett sätt som jag helt enkelt får kalla för "min". Man skulle kunna uttrycka sig som att ett av mina mål med året kallat tvåtusentolv är att ha min egen stil då året rinner ut emot sitt slut för att välkomna vad det än är som kommer här näst.


Nikon D60 + 55-200mm - Tyvärr handhållet och korta slutartider trots att det hade blivit finare med långa.





hanna

kul med ritandet! och jag slår vad om att alla av de där bilderna var sjukt snygga även om du bara blev jättenöjd med åtta av dom ;) hoppas även du får tillbaka fotoinsperationen, fyrverkeribilderna var fina iaf!

2012-01-03, 21:52:35 /




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day