500D, D60's vän.



D60 är glad, han fick träffa sin vän igår. Och jag ska försöka se till så D60 får en till vän, fast en vän som han kan träffa oftare, för 500D får han inte träffa allt för ofta, tyvärr, och det kommer nog bli ännu mer sällan än vad det varit fram tills idag då skolan börjar igen. Vilket är väldigt sorgligt, då jag tycker att D60 borde få träffa sin vän oftare.
Vill försöka återuppliva den första systemkameran jag någonsin höll i, EOS 700 heter den kraken. Dock är jag rädd att det blir väldigt svårt att få den stackarn att leva igen... Vet inte om batterierna man ska ha till den tillverkas längre, vet inte om det tillverkas objektiv längre som fortfarande passar på den och så... För det är bara objektivet på den stackarn som är trasigt (en liten unge sparkade sönder det för många år sedan), kamerahuset är fullt fungerande.
Vore så kul att fotografera analogt då jag inte kommer få göra det på foto lektionerna i skolan (även fast det egentligen ska finnas med i kursen, men dem tog bort det på min skola, så jag kommer inte få fotografera analogt), vilket känns väldigt surt, därav tänker jag låna EOS 700.




Vaiho~

500D :'DDDDDDDDDDDDDDDDDddd

2010-07-22, 23:43:57 /




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day