Ser man på..

Ser man på, trotts att jag har haft skit mycket att göra idá, så har jag hunnit med allt förutom en sak (att handla saker till mina fiskar).
Först satt jag ute med Tjabo och solade i si sådär 50 minuter ungefär, sedan gick jag in och började göra rent åt fiskarna (det blev typ en storrengörning jag gjorde, gjorde rent de båda pumparna, växterna, stenarna, stockarna, och slamsög botten & utrotade så mycket äckliga sniglar som jag kunde), vilket tyog ca. 7 timmar totalt. Efter att jag hade gjort rent till fiskarna la jag på ett till lager på deras bakgrund, efter det fick jag hjälp av pappa att bära ut möbeln så jag kunde sandpappra den och sedan lacka andra lagret, medans det torkade planterade jag om kryddorna i större krukor (sedan käkade jag middag), och efter middagen gick jag ut och fick hjälp av pappa att vända min möbel upp- och ned så jag kunde lacka första lagret på de ställena jag inte kom åt tidigare, medans det torkade visade pappa mig hur man gör för att "silikona" akvariumet - blev inte på insidan som det var tänkt, han la silikon på utsidan av ramen istället, men kommer troligtvist lägga lite nytt silikon på insidan också, men efter en stund gick jag ut och sandpapprade möbeln på de ställena jag just lackat som torkat, och sedan la jag på det sista lagret, när jag kom in var pappa klar med silikonen och hade gått ut på baksidan för att börja röja och att plantera gräs, så då gick jag och hjälpte honom med det. Och ja, när det var klart fick jag hjälp av mamma att bära in möbeln igen, och nu står den nere i vardagsrummet. Otroligt att hemmagjorda akvarium möbler kan bli så jävla raka och stabila som min är! Men den är inte klar än... o; Ända problemet som jag och pappa upptäckte när vi satte upp mitt 105 L akvarium på möbeln vad att ramen på akvariumet är sne, så hela akvariumet vinglar... Så frågan är när vi kommer testa och fylla upp det med vatten är; Läcker det? Jag hoppas som in i helvetet att den inte gör det eftersom jag har lagt ned så jävla mycket tid på att bygga möbel och bakgrund till den... :(
Sure, akvariumet är jävligt repigt eftersom de som ägde det innan mig tydligen inte var så värst bra akvarister och inte visste att det fastnar små sten imellan algmagneten och glaset, så det är 100 repor efter dom... Men aja.. Kan inte hjälpas, för jag ska ju köpa större när jag flyttar hemifrån - när det blir dags att göra det vill säga.

Enda saken jag inte har hunnit med är att fixa bloggens design... o__o Men aja, ska ju inte gå och lägga mig än, så jag kommer fixa lite med den nu.








Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day