The moon of Earth.


Jord som i elementet, inte jord som i Jorden.

Underbart kul att leka i photoshop. Speciellt då det gäller rymden helt plötsligt... Lite nostalgi här kan tyckas, det var år sedan jag faktiskt brydde mig om något som hade att göra med rymden för att vara ärlig, men på den tiden som jag brydde mig. Då brydde jag mig rejält mycket och läste vart enda litet ord jag kunde hitta som hade med rymden att göra... Fråga för den delen inte hur lång tid den tog att göra, jag har noll koll, men en gissning skulle vara cirka en och en halv timma.
   Denna är faktiskt inte den enda rymd relaterade bilden jag gjort idag, roade mig med att försöka göra en galax (som blev grön, haha, bara för att grönt är skönt) och nästan realistiska stjärnor också (tyckte den bilden faktiskt blev hyffsat vacker för att vara ett första försök om jag ska säga mitt, samma sak med denna och galaxen). Galaxen lär jag väl kanske lägga upp imorgon, om jag kommer ihåg, men stjärnorna får ni inte se än på ett tag, även fast stjärnorna i sig är klara. Det är mer med den bilden som ska göras.

Och nu till att ha ork och tid till att göra de övriga sex kompisarna till denna så hela "famlijen" är klar. Sedan att försöka sig på att göra hela Delau vore något (nej, jag stavade inte fel på "dela" och jag är fullständigt medveten om att ingen på jorden utöver jag som vet vad Delau är)... Och göra allt i en och samma bild ännu bättre...




CJ

Fint!

2011-04-08, 16:34:56 / http://cjs.blogg.se/




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day