Bli vald och inte väljas

En gång i tiden var alla valen lätta, jag tänkte inte mycket och gick på den där ”ja, detta är så jävla rätt”-känslan i magen. Det var en december dag 2008 som jag kom fram till att fotografera var vad jag ville göra i framtiden och därmed började jag titta på systemkameror. Det var antingen eller, antingen var det en Canon EOS 1000D eller en Nikon D60 som jag skulle gå hem med någon dag i framtiden. Innan jag ens hade besökt någon affär som sålde kameror hade jag sett lite bilder i reklamen på en Nikon D60, för mig var det kärlek vid första ögonkastet…
   När jag väl stod i affären för att äntligen få komma hem med en efterlängtad kamera hittade min mamma en Canon EOS 1000D, jag tittade på den i dryga tre sekunder innan jag vände mig bort. Jag minns inte om jag sade det högt, åtminstone så tänkte jag något i stil med: ”Det var en Nikon D60 jag kom för, och det är en sådan jag ska gå hem med”
   Mitt val då var enkelt och rakt på sak, jag visste inte ett skit rent ut sagt om vad slutartid, bländare och ISO var. Megapixlar var det enda jag hade ett litet hum om vad det var – det var det enda jag hade hört folk prata om tidigare och att många ansåg att kameran var bättre med ett så högt antal megapixlar. Jag kunde inget på den tiden, så det förklarar nog en hel del om varför det var så lätt att välja då – det var helt enkelt så att jag gick på utseendet.

Nu står jag där igen för att välja, och jag vet knappt ut eller in. Idag kan jag, för jag har haft den finaste och bästa läraren av alla lärare jag någonsin haft, det vill säga min D60. Så mitt problem idag större än vad det var då. Allt var så enkelt förr, nu velar jag hit och dit, jag väntar och tittar – utan att komma någon vart eller få ihop en vettig lösning.
   För några månader sedan tyckte jag det var svårt att välja vilket stativ jag skulle köpa, men detta är betydligt värre. Jag har lovat mig själv att det är Nikon som ska vara med mig digitalt och Canon som ska vara med mig analogt. Men nu de senaste dagarna har jag börjat tvivla på om jag kommer att kunna hålla det. Om inte något händer snart går jag mitt itu.

Egentligen har jag inte haft för avsikt att nämna något av detta här, men jag behövde skriva av mig lite.





A N N N A I Z (Annis)

SV; Tusen tack! :) Ja det är så svårt att bestämma sig ju.. hehe :)

2011-08-15, 22:27:08 / http://annnaiz.blogg.se/




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day