Vi hade det bra, vi tog det som det va'


Canon EOS 700 + 35-80mm (bara så ni vet att det faktiskt inte är D60 som ligger bakom denna bild).

Denna dag blev inte som den var tänkt att bli. Jag var på slottet och käkade sushi under ett träd (haha, folk glodde som fan), jag saknade mitt ritblock och kamerorna. Jag höll på att missa bussen till skolan eftersom jag inte visste att dem gjort om turerna. Vi skulle göra egna tidningar på GK lektionen, det var tråkigt, jag gillar inte nyheter. Så jag gjorde inte ett skit på lektionen idag, satt och lyssnade på metal och läste aftonbladet, expressen och inne på moderskeppet. Åkte en försenad buss in till centrum, missade tåget precis, var tvungen att vänta i tretio minuter på nästa. Gick hem och bakade, gick ut och hämtade posten. Upptäckte då till min förvåning att bilderna jag fotograferat med EOS 700 kommit hem, blev ännu mer förvånad då jag upptäckte att det faktiskt går att fotografera med filmer som var fyra år gamla. Blev ledsen över den höga ISOn på bilderna och önskar mig film med lägre än ISO 400 nästa gång. Sedan har jag suttit och ritat i stort sätt resten av dagen... Och varit förbannad/ledsen/något som ej går att beskriva då det gäller min framtid. Jag vill inte ändra hela min kost efter 17 och ett halvt år i livet på denna jord, hade vart en sak ifall dem sagt att jag var gluten redan då jag var liten (tyckte hon vi snackade med idag på akademiska lät rätt övertygad om att jag har vart gluten hela livet då mamma beskrev hur jag var ifrån tiden då mitt minne inte existerar). Jag vill fortsätta med min plan att fortsätta käka normalt i 17 år till och sedan dö. Jag har inte dött under 17 års tid, så då lär jag inte dö de kommande 17 åren ifall jag fortsätter som jag alltid gjort. Seriöst, jag hatar glutenfri mat... Man blir inte mätt på skiten, och det smakar rent ut sagt skit. Jag hatar, hatar, hatar, hatar det.
Det var en sak att jag slutade äta nötter, morötter, äpplen, päron, kiwi och så vidare, för det mådde jag faktiskt skit dåligt av. Men jag mår inte dåligt av att käka gluten, visst, de dagar jag käkat för mycket spyr jag vid ungefär klockan två på nätterna mår jag väl dåligt, men det har inte hänt på länge nu och det är inte ofta det händer.

Det är väl bäst att jag avrundar och avslutar skuggningen av min bild jag hållt på med nu under kvällen och gå till sängs så jag orkar med de sista två dagarna av den här veckan. Ska kanske till UNT imorgon på studiebesök, så utifall att det blir av vill jag ha sovit ordentligt så jag är pigg när vi är där... Hoppas på att få sluta tidigare igen, dock har jag noll koll på vart UNT ligger...




Hanna

gluten skiten måste vara fett drygt alltså ):

2010-09-16, 18:22:28 /




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day