"Änglabarn" får skäll då de gör saker som "djävulsbarnen" gör (och "djävulsbarnen" får aldrig skäll då de gör det)... Why?


Fyrisån, vid ett av fallen...

Det känns som om den här dagen var den längsta någonsin... På spanskan jobbade vi med det som skulle kallas "det svåraste inom spanskan", men jag anser att det inte är allt för svårt (och det kan ju vara för att jag skiver mycket i dåtid då jag skriver fanfictions, låtar, dikter, noveller, osv).
På mediekunskapen kollade vi på film (kortfilmer) som två killar som gått på vår skola gjort var av en av de filmerna hade de fått pris för i USA (rätt coolt att veta att folk som gått på min skola har lyckats helt ok efter att de slutat där). Efter det hade vi matte. Jag och två av de jag är med (eh, de enda två i vår lilla "grupp" förutom mig själv som var friska idag) orkade inte jobba.. Och pga det fick vi skit eftersom vi är klassade som "änglabarn", och "änglabarnen" är inte tillåtna att prata, skratta, skita i att jobba på lektionerna, för då skäller läraren ut en som fan, men då "djävulsbarnen" som aldrig jobbar, alltid skrattar och pratar gör så, får de aldrig skäll, de har tillåtelse att göra det, men inte vi som annars jobbar på varje lektion. Jävla patetiska lärare... Hon vågar skrika och gorma på oss som lyder henne (inte för att jag var så villig att lyda idag då hon tvingade mig att sitta själv...), men hon vågar inte göra det emot "djävulsbarnen" eftersom de gormar och skriker tillbaka. Jag kanske ska börja göra så jag med så att man kan få en chans att behandlas lika som andra?
Och på svenskan satt vi mest och pratade, planerade, och bestämde vad vi ska göra för sorts fördjupningsarbete... För min del blir det en novellsamling som jag tänkte göra någon form av inledning och lite "egna ord och kommentarer" i början av innan novellerna...

Och jag har varit duktig nu på min fritid, jag har gjort lite svenska läxa... Har påbörjat en av novellerna (kommer troligtvist lägga upp dem här senare då jag fått betyg på dem).
Men kvar är matte, spanska och mediekunskap att göra. Dock är jag för trött för att orka sätta mig och göra det nu, så jag tänker helt ärligt, gå och lägga mig nu...

Har kort dag i morgon, en lektion. Så jag ska stanna till på New Yorker och köpa en shorta, troligtvist på Gina och köpa en till T-shirt för 99 kr, det beror på hur mycket pengar jag har kvar (men det sista av månadens studiebidrag borde räcka, men efter det här kommer det dröja ett halvår igen innan jag tänker slösa pengar på kläder än en gång). Sedan när jag kommer hem har jag lovat Tjabo att vara social med honom då det var för länge sedan han och jag var sociala med varandra, så jag har lovat att han ska få vara super-fotomodellen igen.

Så, vi ses. Och ursäkta för långt inlägg... När jag väl skriver, har jag mycket att skriva, kanske ska ta för vana att skriva oftare så det inte blir långa inlägg, eller skriva fler korta inlägg per dag...





©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day