Mina idéer och tankar bara sprudlar, men tiden den springer istället för att stanna kvar.

Jag gillar inte när det blir så. Jag har kommit på så mycket nu under dagen (okey, det är en ny dag nu, men ändå, jag har fortfarande den elfte trots att det är den övernaturliga timman nu), det ena efter det andra. Bättre, bättre, bättre och bättre allt eftersom det jag tänkt på blivit mer än en sak... Men tiden är knapp och jag vet att jag inte hinner med något av det.
Det känns som att jag har mer än fem bilder som jag håller på och ritar på till och från som bara ligger och dammar... Jag har nog för tillfället minst tio noveller som jag inte har skrivit klart (varav hälften aldrig kommer att avslutas då jag inte gillar dem alls, den andra hälften vill jag ha alla "oavslutade" eftersom jag skiftar emellan det jag skriver ungefär en gång per vecka för att kunna hålla inspirationen levande, så det är därför jag alltid startar något nytt då jag skrivit klart något, men nu har jag inte orkat göra det trots att jag skrivit klart "ett öde skrivet i blod" och i stort sätt har den redo att printas ut så min mormor kan få korrekturläsa den åt mig). Jag har en massa saker att sy som jag inte har gjort klart. Som t.ex. stackars Spyro har jag inte orkat avsluta och det var nästan ett år sedan jag började köpa in tygerna till honom. Men visst, det andra jag håller på att sy, t.ex. spindeln, överdraget till sänggaveln, bönpåsen till kamerorna, det tar inte så jävla lång tid att göra klara. Spindeln är det max tio minuters arbete kvar av, max en halvtimme på överdraget och kanske två timmar som max på bönpåsen (ja, jag gör den lite mer avancerad än bara en vanlig bönpåse eftersom jag vill kunna spänna fast kameran på den, så det blir lite mer jobb i och med det).
Utöver det så ska vi väl inte ens tala om alla foton jag har kommit på att jag vill fotografera och som jag måste fotografera.

Utöver det så är det skolan, för mycket måsten där med. Har halva foto och samhällskunskapsläxorna kvar att göra, en förjävlig bildläxa (förutom att rita massa porträtt bilder så måste jag redovisa om konstnären Franz Marc eller något sådant, minns inte ens vad han hette), en minst lika förjävlig svenskaläxa, säkert omprov i både mediekommunikationen och svenskan, samt att jag gissar på att det är ett oförberett prov antingen på måndag eller fredag i webdesignen (inget mig emot att det är oförberedda prov, gillar sådana prov bättre om jag ska vara ärlig). Sedan har jag en massa julklappar kvar att fixa och även de tar lång tid. Så jag kommer inte kunna genomföra någon av mina idéer förens efter jul.

Ska sätta mig att skriva en lista på det jag vill fotografera i alla fall så jag inte glömmer bort något... Det känns bäst att jag gör det nu innan jag går och lägger mig, för när jag vaknar imorgon har jag nog glömt bort allt. För mitt minne är som det är, jag kommer ihåg allt jag vill glömma, glömmer allt jag vill komma ihåg. Det är så lyckat (observera min ironi).

Fan vad jag hatar att praktiken är slut. En månad gick för fort... Men vad hade jag väntat mig? Förr i tiden kändes ett år som en hel livstid, jag trodde att de aldrig skulle ta slut, men de senaste två åren har tiden gått för fort, nu för tiden är ett år lika långt som fyra månader var för mig förr i tiden, om inte ännu kortare...








Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day