Tillbaka i verkligheten.

Klicka för större bild
Första dagen i skolan, första dagen med nya klassen (som jag redan visste vilka det var innan sommarlovet då jag hade tryck med dem redan då), första dagen då jag skulle ha slutat 16:30 avklarad. Jag känner mig faktiskt inte ledsen över att lovet är slut, det känns skönt att vara tillbaka i verkligheten igen.
Mycket nytt, många nya ämnen, majoriteten av alla lärarna är helt främmande för mig, hela klassen minus en person (som jag gick i samma klass som i ettan också) är också helt främmande. Trots detta var jag inte nervös då jag stod och väntade på bussen imorrse vid 07:55, det enda jag var osäker på var "Eget arbete" som står på schemat ovan på fredagar, vart alla nya klassrum ligger och vart jag ska välja att ha skåpet, men utöver det kändes det otroligt skönt att gå omkring i skolans korridorer igen.

Dock tycker jag otroligt synd om lärarna och övrig personal som har varit tvungna att sluta pga. att vi är betydligt mycket färre elever på skolan i år, för att inte tala om att dem tydligen har dragit ned på ytan vi kommer ha klassrum på, i höst kommer hela tredje våningen i C huset inte användas och två av dubbelklassrummen på andra våningen i C huset...

Jag överlevde den här dagen, och kommer överleva morgondagen också (har bara idrott då, och den lektionen kommer vi tydligen bara sitta och snacka på). Denna dag gick förmiddagen åt att sitta och gå igenom en hel drös med papper och utdelning av busskort. Sedan sket jag och Jocke i lunchen (det såg kort sagt förbannat äckligt ut, för att inte tala om att vi inte var hungriga efter glassen och bullarna vi fick av tryck lärarna), så vi ägnade vår lunchrast åt att gå in till centrum och sedan till studenternas där vi skulle spela minigolf med klassen på eftermiddagen. Sedan istället för att sluta vid ordinarie tid så slutade vi exakt 13:46, och jag skyndade mig på för att försöka hinna med 14:13 tåget, sedan då jag hann med det visade det sig efter 25 minuter att tåget var inställt då vi suttit på det under den tiden och väntat på att det skulle gå, så det var bara att springa som fan till spår åtta för att hinna med 14:43 tåget...
Men då det gäller nästa vecka vet jag inte hur länge jag kommer att överleva... Jätte härliga dagar. Det enda trevliga är att jag inte behöver gå på "Eget arbete" ifall inte någon lärare i något av ämnena säger att man har missat något och måste göra det då... Så man kan väl säga kort och gott att jag älskar mina fredagar då jag inte behöver gå på "Eget arbete". (:

Klicka på schemat för att se det i full skala.





höhö

Vad är detta för ngt:



tryk1202 ? Och jävlar vilket långt lektion

och vad gör man på den? haha ;D

2010-08-19, 19:31:37 /
Casowa

Till dig som kallade dig höhö: Det är en trycklektion som man har då man går TT. Man trycker saker, t.ex. tryck på tröjor, väskor, osv. Den är lång ja, men man hade behövt ha längre egentligen, ifall man ska trycka mer än ett exemplar dvs.

2010-08-19, 20:35:57 / http://casowa.blogg.se/
Julia

Jo, jag förstår. Men orkar inte fixa den nu.. xP Och vadå "Jag har ju varit inne på den här bloggen förut" ?

2010-08-20, 12:11:42 / http://juliacarlzon.blogg.se/
Beatrice

Fototävling i min blogg! Skulle bli riktigt glad om du ville delta :-)

2010-08-20, 14:42:17 / http://beatricelinneaa.blogg.se/
Anonym

Ja nu börjar plugget igen, hoppas det bliur bra för dig : D

2010-08-20, 17:44:34 /




Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day