Origami ute i naturen.




Sedan strax efter klockan åtta har jag legat stendöd (i stort sätt) på vardagsrums golvet med mammas vetekudde på ryggen och gamla fototidningar ifrån 2000 framför mig. Har haft ont i ryggen sedan jag gick upp... Men då jag tände åt fiskarna imorrse tänkte jag "Äh, det går över om några timmar, jag har nog bara sovit konstigt igen", men nej, det har blivit värre och gör skit ont nu. Har försökt att inte bry mig om det och försökt leva som vanligt och inte tänka överdrivet mycket "Fan vad det gör ont". Följde med in till Uppsala och handlade med familjen ändå, och några minuter efter att vi kom hem frågade bror om jag ville följa med ut och fotografera då han letade efter pinnar, så då gick vi ut. Sedan följde jag bara med honom in för att jag hade glömt ena mitt filter till kameran inne och gick ut igen. Två av mina origami tranor följde med ut hela tiden också (kan tilläggas att bror min var två centimeter ungefär ifrån att trampa "ihjäl" båda två), dem är kanske inte de vackraste, en av dem är den första jag någonsin gjorde och den andra är den näst senaste (min senaste råkade jag döda själv. ): Tappade ritblocket på den så den gick sönder), men tycker dem är fina för att vara skapta av mig - jag suger på att vika rakt nämligen. Känner mig väldigt påhittig som gjorde dem med en gammal tidning om vad det ska vara på TV, det var betydligt mycket lättare att vika med än vanligt papper till skrivaren - speciellt för mig som inte kan vika rakt. Kom på att jag inte har nämnt här på bloggen (tror jag) att jag testade att vika origami för rätt många veckor sedan... Men aja, nu vet ni det.

Det känns väldigt förjävligt för den delen också att jag har haft så äckligt ont i ryggen att jag inte vågade gå ut och springa idag (har varit duktig och tagit en kvällsrunda de senaste två kvällarna, fan att den fina vanan ska gå i spillror)... ): Hoppas att jag inte har ont i den imorgon så jag klarar av att gå ut och springa...

Känns nästan som att jag borde gå och lägga mig redan nu pga. ryggen, men jag är varken trött eller pepp på att gå och lägga mig igen... Så jag lär väl vara vaken ett tag till, känner mig i alla fall duktig som har lyckats vända på dygnet lagom till nästa vecka då skolan börjar igen, den nittonde.








Name;
Remember me?
Mail/e-post; (it wont be publicized)

Website;

Message;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day