I'm in Hell.. That's not hard to tell...

Här satt jag på tåget hem, tyckte det var den bästa dagen i mitt liv på flera månader. Men denna bästa dag, förvandlades i ett trollslag till ett helvete värre än många...

Jag satt på tåget och var skit glad i och med att det var skit kul på tryck idag. Senaste gången vi tryckte på tröjor fick vi bara köra på det som tvåorna hade ordnat åt oss, men nu idag fick vi köra ifrån grunden. Och det var så mycket roligare än att bara få börja utan att förbereda något. Och om jag fattade rätt av vår lärare som håller i screen trycks-delen av tryck tekniken så skulle vi köra nästa gång också, så då tänker jag fixa någon bild på Tjabo och trycka.

När jag sedan kom hem var jag först fortfarande skit glad, käkade och gosade med Tjabo. Då jag sedan kom upp till datorn för att börja med svenskan började datorn låta som om den skulle sprängas (igen...), så jag stängde av den, väntade några minuter och sedan startade jag den igen. Den började låta efter att den varit på i en minut. Stängde av den igen. Fick panik då det börjar bli jävla brådis med att få klart svenskan, sedan ligger jag efter skit mycket i multimedian också, och därmed kommer jag behöva jobba hemma (därmed behövs en dator som är i kapabel till mer än vad mammas är - sitter vid mammas just nu). Mitt grafik kort på datorn har dött. Det kommer ta typ en månad innan jag kan få ett nytt... Så i och med att min dator är död, kommer jag säkert förlora närmare 10 mappar med foton (varav många av mina foton som jag anser är väldigt fina är i de mapparna) och hälften av mina svenska saker som jag behöver ha på måndag, eller egentligen innan dess eftersom jag ska ha redovisning av dem på måndag och behöver träna in allt innan dess... Och på multimedian har jag fyra lektioner kvar, var av två går bort pga. prov och film. Så jag måste bygga upp en hemsida här hemma som eget projekt... Och det funkar ju inte precis utan min dator. För jag tror inte mamma är så pigg på att jag ska sitta och okupera hennes dator i flera dagar, kanske någon vecka till och med, för att bygga upp en hemsida (det tar ju inte precis en timma att bygga en hemsida som vissa här i världen tror, det tar några - rätt många - fler timmar än så)...
För att inte tala om att jag nu inte kommer kunna komma in på msn, där med förlorar jag kontakten med folk och därmed de som skulle hjälpa mig med att läsa igenom mina noveller till svenskan... Och det suger. Av någon anledning har det blivit en del av min vardag att logga in på msn och snacka med folk samtidigt som jag sitter och skriver noveller, ritar eller är inne på någon hemsida... Så det känns helt tomt nu, har försökt att spela TV-spel den senaste timman, men det funkar inte när man har tankarna på datorn och att man är i ett sådant jävla stort behov av att få sitta vid den och göra sina läxor (jag brukar egentligen inte vara den som bryr mig om läxor, men jag tycker den här svenskafördjupningen som vi håller på med nu är kul, så jag ägnar min fritid åt det pga. det)... Så kort sagt. Jag kommer få räkna med att jag kommer få IG i svenska och multimedia pga att min dator är död. För på svenskan måste man ha gjort fördjupningsarbetet för att få betyg som är högre än IG, och samma sak med projektet på multimedian, det är den som avgör vilket betyg man får...

Förlåt för ett långt inlägg, men jag ska inte skriva mer nu, jag kan inte, mamma vill ha sin dator ifred... Och ursäkta ifall jag stavat fel eller något, har inte tid att kolla igenom det...




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day