Kretivitets-behov i det varma ljuset ifrån ljus


Jag måste erkänna, jag är stolt över mitt stora runda fat med blockljus på... (: Designade om det när jag städade rummet i helgen... Nu är det havs-inspirerat med mycket snäckor och bambu-pinnar samt fortfarande lite torkade, doftande växt delar, tidigare var det bara växt-inspirerat.

Ja, kort dag idag som sagt, slutade väldigt tidigt, vi fick nämligen gå tidigare ifrån datorkunskapen för att han tyckte vi var så duktiga på läx-förhöret. Gick runt i typ 1000 butiker kändes det som där vid 12-tiden, letade efter en sportbag, men hittade bara svin dyra. Pyton också, min väska kommer spricka imorgon om jag inte får låna en av bror min...

När jag kom hem drack jag två stora glas vatten innan jag tog ut Tjabo. Först så gosade han och jag, sedan hade vi en foto-stund på vardagsrums golvet. Han tyckte min reflexskärm var kul. (: Han försökte välta den och ställa den så som han tyckte att den skulle stå XD Haha, min lilla söta Tjabo... ♥ Efter att vi kände oss klara med fotograferingen så la vi oss i soffan, då märke jag hur trött jag var. Så jag och Tjabo låg och halvsov i typ 40 minuter, sedan började Tjabo frysa, så då satte jag in honom under hans värme-lampa. Där fortsatte han att sova, jag la mig i soffan igen, märke att jag frös som fan. Kröp in under ena täcket och startade tv:n. Det blev Animal Planet som blev den lyckliga "vinnaren" att ha mig som tittare. Men det varade inte länge, för jag somnade.

När jag sedan vaknade igen så klagade min bror på att jag skolkat idag och att jag låssades vara sjuk. Det får jag höra ofta... Tyvärr... Då när jag väl var vaken igen, märkte jag att det var djurpolisen på tv:n. Kollade på det. Sedan gick jag och käkade lite innan jag tillslut kom iväg ut i Gredelbyhagar för att fotografera lite. Det varade dock inte så länge som jag hade velat pga. att jag fortfarande inte har några vättiga vantar... Så jag frös ihjäl om fingrarna... När jag kom in satte jag mig vid datorn. Drygade mig ett tag inne på UppCon's hemsida, har nämligen velat gå på UppCon sedan förra året... Lät intressant... Och det vore kul att cosplaya också, sjukt kul för att vara exakt. (:

Har hunnit ut i förrådet för att leta efter ståltråd, och den är funnen nu, ligger här på skirvbordet och tinar upp. Och nu har jag fotograferat mina fina block-ljus. Varför ut i förrådet och hämta ståltråd? kanske ni tänker just nu, jo, jag har haft lust att vara lite kreativ med ståltråd ett tag nu... måste bara hitta mina gammla pärlor och en tång också. Så ja, nu tänker jag inte skriva mer i det här för långa inlägget, nu tänker jag vara lite kvälls-kreativ i ljuset ifrån mina blockljus. (:

Samtidigt som jag lyssnar på favorit-låtarna med Seether, så som Careless Whisper, Blister, 6 gun quota, The gift, Truth, osv. (;




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day