I'm not afraid of the darkness...




Jag kan erkänna att jag har redigerat bilden i mitten, den var för mörk för att återspegla hur det verkligen såg ut... Så jag var tvungen att göra den ljusare av den anledningen. Det svartvita fixade jag redan när jag fotograferade bilden med den färdiga inställningen i kameran... Kan tillägga att jag är väl medveten om ISO-bruset på mitten bilden, men man luras också av det ca. 50-70 cm höga gräset som jag stod mitt ute bland och fotograferade de när liggande skogsbrynen...

Jag hade glömt bort hur mysigt det är ute när det är mörkt... Det var flera år sedan man var ute med hunden och gick långa kvällspromenader... Saknar det... Måste gå ut oftare på kvällen och fotografera. Måste lära mig hur man tar bättre kvälls/natt bilder så jag är beredd när jag stöter på något djur - vilket jag inte var då jag stötte på älgarna i sommras...

Vill hitta något fint ställe... Som ser lite spooky ut... Så jag kan få några spöklika bilder så här under Halloween tiden... ♥ Vet ett ställe... Men det ligger för långt bort för att jag ska kunna ta mig dit när det är mörkt... Ett övergivet litet hus i utkanten av skogen en bit söder om Uppsala... Fan vad jag är sur att jag inte bor i Uppsala just nu... ): Hade haft närmare dit om jag hade bott där, nu har jag ca. 1 ½ mil dit.. Får väl nöja mig med kvarngården eller något... Fast det stället är inte spökligt... och det ligger på motsatta sida av Knivsta för mig... Så drygt... Tar minst lika lång tid för mig dit som det tar till korsningen där jag fotograferar fåren på sommarn...




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day