Det är kul att veta att ens drakar uppskattas...


Klicka för full-format...

Ja, satt igår kväll under ca. 2 timmars tid, skissade upp en kinesisk drake, färgade den med akvarellpennorna, smetade ut de färgerna med vatten (självklart...) och började fylla i kontruerna med en av mina konturspennor, fortsatte idag på morgonen med konturerna. Blev färdig.

Första tanken om drakens utseende: Den blev rätt nice ändå... Bara lite failat huvud, framben och bakben...
Andra tanken (när jag hade färgat den): Fan, det här blev helt fel!! Hon kommer hata den! ): Men jag tänker försöka rädda den...
Tredje tanken (påbörjat konturerna): OMD, den blev ju inte helt fel ändå, den snyggaste kinesiska draken jag har ritat av de två som jag släppt in hit till världen...
Final-tanken: Jävlar vad bra den blev!! *happy face with a big smile*

Och yay, jag är så glad att hon gillade den lilla kraken jag skapade åt henne! (': Även fast den inte såg ut som en "fullblods-kines" utan snarare Casowa-style på den... (:
Men ja, jag måste erkänna, jag tycker det är kul när folk säger att de vill att jag ska rita saker åt dem - eftersom jag är väldigt dålig när det gäller det här med fantasin att komma på saker själv som jag kan rita - för liksom, det gör ju så att jag tränar på saker som jag inte ritar så mycket... Som t.ex. Anna ville att jag skulle rita John Lennon åt henne, och jag gjorde det, första vettiga människan jag ritat kan jag lungt meddela (fast jag har inte kvar honom, för han sitter på Anna's vägg nu eftersom jag skickade honom till henne). Sedan var det Jack Sparrow som jag ritade för att det var en tjej som jag tyvärr inte vet namnet på ville det, och ja, nu senast var det ju en kinesisk drake som tydligen kommer sitta på Paula's garderob innan den här dagen är slut. (:

Sofia! Har du bestämt dig än vem du vill att jag ska rita åt dig? (: *vara besatt av att rita*

By the way, det är inte skissen på draken i det här inlägget som texten handlar om, den ritade jag på datorkunskapen för att jag fick värsta behovet av att rita en drake på datorn, ska försöka göra klart den här hemma - eller i skolan - någon dag hade jag tänkt... (: Förslag på någon färg den passar i?





©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day