Hamster på datorn.

Man kan lugnt säga att jag har haft hur tråkigt som helst de senaste tre timmarna.
Först satt jag och drygade med att kolla på de tre första delarna av den där animen som man kollade på hela jävla tiden när man var liten (och jag snackar alltså om Hamtaro - Små hamstrar stora äventyr).
De är så söta på ett barnsligt sätt. (: Haha, det var Hamtaro som fick mig att vilja skaffa hamster när jag var liten, minnen. (:
Men fan vad mysko det var att kolla på den med engelskt tal när man bara har sett med svenskt tal hela tiden när man var liten, först hörde man inte vad dem sa för att dem pratade så konstigt... Men sedan så vande sig öronen...

Aja, sedan så satt jag i si så där 50 minuter i paint och ritade Hamtaro. Ja, jag vet, jag har nog feber eller något, fick bara lust att testa igen...
Ja, och här är resultatet;



Inte vackert, inte likt, men inte heller helt fel. Speciellt eftersom det är jag som har ritat den och jag suger verkligen på att rita på datorn. Nej, jag använde inte ritplatta, äger bara datormus.
Ja, jag vet, hans vänstra öga är större än det högra (och nu säger jag det ifrån hans perspektiv), men dem brukar vara det när man ritar honom i den vinkeln.
Hade gärna färgat den, men jag hade bara sabbat den då...

By the way, det kändes mysko att rita honom på datorn, när jag var liten satt jag bara och ritade honom och alla andra hamstrarna för hand i timtal, och av nån anledning så mindes väl jag hur man gjorde trots att det kanske var 5 år eller något sådant sedan jag ritade dem sist.

Aja, ska nog krypa i säng nu, har så jävla ont i knät efter att jag råkade ramla med cykeln när jag var ute och fotograferade med mamma (jo, jag vet, ramla, jag brukar inte göra det, det här var nog första ggn på kanske 6-7 år som jag gjorde det. Men man sjönk ned där jag cyklade)... Hade ont innan, men nu har jag värsta skrapsåret - som nog är infekterat vid det här laget p.g.a. att jag inte har tvättat såret - plus lite blåmärken, sen fick jag ett sår på insidan av tummen (typ emot pekfingrets håll) när jag tog emot mig med händerna för att inte mosa D60... Inte så passande med tanke på att man håller i datormusen precis emot där jag har såret... Och sedan vill jag börja vända på dygnet igen. Men vi hörs. (:




©opyright Casowa Photography 2009-2012
2009
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December

Bildbloggar Fotobloggar bloggar Fotobloggar Fotobloggar


   


I was created to create, it’s as simple as that. I create in more ways than one and now it’s time for you to see the world through my eyes – or rather, through the lens of my camera.
Welcome to my blog that I shall fill with my memories from each day that passes by.

   


Follow on Bloglovin






         Digital exposures
     Analog exposures
     Time to see      Amanda Berglund
     Melody pearl
     Nevnarien
     Emma (Hagelstorm) Eriksson
     Inside reflection
     Lina Foto
     Linda Sundell
     Nicolinaslillaskrivbok
     Kreativlink
     Implode
     6x6 life
     Behind the water heater
     I was a whirlwind
     Devils 6th day